Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Φωτιστικό Από Ψωμί

Από τα χεράκια μου...4-5 φορές την εβδομάδα

Πρώτα απ' όλα να διευκρινίσω πως αυτό,ναι, ΕΙΝΑΙ ψωμί! Που τρώγεται!!!
Και μάλιστα τόσο γρήγορα, που το απόγευμα δύσκολα να βρεθούν ψιχουλάκια του!

Αχνιστό και ξεροψημένο!Μόλις το έβγαλα από το φούρνο...

Το κάθε μέλος της οικογενείας το απολαμβάνει για τους δικούς του λόγους.
Ο γκρινιάρης, (παραδόξως)  βρίσκει πως ένα κουταλάκι μέλι που ανακατεύεται στη ζύμη,το κάνει πολύ νόστιμο. 
Ο λιχούδης, το  λέει και η λέξη, δεν κουράζει τους άλλους με τις ιδιοτροπίες του, όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει.
Ο  Μπαμπαστρουμφ, αν μπορεί ας κάνει κι αλλιώς, εκτός και θέλει να περάσει τα μαρτύρια του Τάνταλου.
Η Στρουμφίτα, εκτιμά τον κόπο που κάνει να γυρίσει στο 4 το μίξερ.
Ο Ξεφτέρης  και ο Χαχανούλης τα δυό ξενιτεμένα, εκτιμούν πολύ (πια) οτιδήποτε σπιτικό.
**********************************************************************************
Τώρα...

Νομίζω πως με λιγότερο ψήσιμο δεν θα έκανε τα σκασίματα. 

Αυτό είναι μεν ψωμί!Αλλά ΔΕΝ τρώγεται!!!
Είναι λίγο... τσιμπημένο στο αλάτι.

Θα μπορούσε να είναι ένα ωραιότατο καπελάκι για ανθρώπους.

Είναι γνωστή και με το καλλιτεχνικό της: "αλατοζύμη".
Η δοσολογία για τη ζύμη είναι: 1 μέρος αλάτι ψιλό, 1 μέρος νερό, 3 μέρη αλεύρι.


Χρειαζόμουν όμως ένα καπελάκι 
για τη λάμπα που έρμη κρεμόταν από ένα ακόμη πιο έρμο ντουί, 
πάνω από τον πάγκο  κατασκευών. 

Εύπλαστη σαν τον πηλό και με ψήσιμο σε προθερμασμένο φούρνο στους 160-170 βαθμούς για  15-25 λεπτά, ανάλογα με το πάχος της κατασκευής,γίνεται σκληρή και άθραυστη.
*Πάντα σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο τη ζύμη για όσο διάστημα ψήνεται γιατί αρπάζει εύκολα.


Βάφτηκε, στολίστηκε,
και καλύπτει πλέον τη γύμνια της λάμπας
 και τα ματάκια 
μου από το υπερβολικό φως.

Μπορούμε να βάψουμε μετά το ψήσιμο  με ακρυλικά χρώματα.
Αν περισσέψει αλατοζύμη, διατηρείται στο ψυγείο κλεισμένη σε σακουλάκι τροφίμων, για μήνες.

Και αναμμένο!!!
Μακάρι να μπορούσατε να μυρίσετε το άρωμα κανέλας
που αναδύει  το φωτιστικό καθώς ζεσταίνεται  από τη λάμπα.    


Επιστρατεύουμε φαντασία και....φύγαμεεεεεε!

52 σχόλια:

  1. Εξαιρετική κατασκευή!!! ΠΟυ το σκέφτηκες να χρησιμοποιήσεις το ζυμαράκι για τέτοια δουλεια????? Πανέξυπνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Supper η κατασκευή σου στην αρχή που διάβαζα νόμιζα οτι θα τρωγόταν... χα χα χα
    Δεν το ήξερα ότι μπορείς να κάνεις τέτοια πραγματάκια με τόσο απλά υλικά.
    Φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΟΟΟΟΟΟΟΟ!!!!! Τι εκανες κοριτσαρα μου!!!!!!!!Μπραβο και μπραβοοοο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγω απόλαυσα πρωτίστως την ανάρτηση, δευτερευόντως (αλλά όχι λιγότερο) την κατασκευή και μάάάλλον...μυρίζω και κανέλλα που λατρεύω.
    Λοιπόν περιμένω Οκτώβριο(το δήλωσες δημοσίως) να δώσεις και τα φώτα σου λόγω και έργω και για το δικό μου εργαστήρι!
    Ελπίζω μέχρι τότε...φιλάκια στα στρουμφάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταπληκτικά και τα δύο κι αυτό που τρώγεται κι αυτό που δεν τρώγεται!!
    Θα μοσχομυρίζει το στρουμφοχωριό στα ξεφουρνίσματα κι όταν ανάβει το φωτιστικό ταβράδια θα έρχεται το γλυκό άρωμα της κανέλας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λάτρεψα τους χαρακτήρες και τους φαντάστηκα !!!!!να τους χαίρεσαι και να σε χαίρονται!!!!!!!!!!όσο για το φωτιστικό καταπληκτικό!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο το καπελάκι-φωτιστικό! Το πορτοκάλι κι η κανέλα μύρισαν μέχρι εδώ, όπως και το ψωμάκι, βέβαια! Δεν θα έλεγα όχι για μια ζεστή φετούλα με μελάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μπράβο Στρουμφίτα μας. Καταπληκτικό το φωτιστικό .Μέχρι εδώ κάτω έφτασε η μυρωδιά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απίστευτο!!
    Εξαιρετικό και πολύ πολύ πρωτότυπο!!!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ωραία παρουσίαση... πρωτότυπο και πετυχημένο μπράβο και πάλι μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!! Το φως άναψε και το Στρουμφουχωριό μύρισε κανέλα!!! Τι υπέροχη κατασκευή είναι αυτή… Φανταστικό φωτιστικό!!!! Αλλά και το ψωμάκι φρέσκο – φρέσκο και λαχταριστό… με φετούλα θα πήγαινε τέλεια!!! Αλήθεια πιο στρουμφάκι τρώει φετούλα;;;;; χα!χα!χα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν το πιστεύω! ΕΠΑΘΑ ΠΛΑΚΑ μ΄αυτή την κατασκευή! Φοβερή, παντέλεια!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φανταστικό!!!Τι πρωτοτυπιά είναι αυτή?!!!
    Μπράβο!!!!!Σε φιλώ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. τέλειο, αυτο θα πεί φαντασία. Πολλά μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ωραία και έξυπνη κατασκευή με εξίσου ωραία ανάρτηση!..και κατατοπιστικές οδηγίες!!!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΣΟΥΠΕΡ...ΟΛΑ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΣΕ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ...ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΙΔΕΑ! ΨΩΜΑΚΙ ΣΤΟ ΦΩΣ!
    ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. *Maria Z
    Η αλατοζύμη, μου είναι γνωστή εδώ και καιρό.Απλά δεν είχα ασχοληθεί τόσο πολύ.

    *Μαράκι
    Είδες πόσο απλά και κυρίως ΦΘΗΝΑ υλικά δεν έχουμε φανταστεί να αξιοποιήσουμε;

    *Katrina
    Η γνώμη σου μετράει ιδιαίτερα για μένα και το ξέρεις...

    *ΧΑΡΑ
    Και εργαστήρια φτιάχνουμε και κουζίνες φτιάχνουμε και... κοτέτσια γκρεμίζουμε άμα λάχει!!!
    Αναμείνατε...

    *Νικάκι
    Χαίρομαι πολύ-πολύ που σου άρεσαν.Κυρίως το φωτιστικό, γιατί η φρατζόλα είναι πια ρουτίνα για μένα.

    *Maria
    Κρατώ τις ευχές σου σαν φυλαχτό!!! Νομίζω σαν άνθρωποι είναι γλυκύτεροι απ'τα καρτούν...

    *simonmad
    Με χαρά μου, όχι μια φέτα, αλλά ολόκληρο!!!Άλλωστε ποτέ δεν ξέρεις...Ίσως μια μέρα να συναντηθούμε...Αν δεις μια τρελή με ένα καρβέλι στο χέρι εγώ θα είμαι!Μίλα μου!

    *ioanna
    Σ'ευχαριστώωωω στ'αλήθεια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. *para-kelsoscooks
    Το σχόλιό σου με κάνει να αισθάνομαι 10 πόντους ψηλότερη...

    *ΕΛΕΝΑ
    Την πρωτοτυπία κυνηγάω πάντα σε όλους τους τομείς της ζωής μου.Άλλες φορές την φτάνω, άλλες με προσπερνάει...

    *mia
    Καινούρια μου φίλη, με κολακεύει εξαιρετικά η θετική σου γνώμη για την ανάρτησή μου!Σ'ευχαριστώ!

    *Ποδηλάτησα
    Βικάκι τόσο καιρό μιλάς με την υπαρχηγό (διότι αρχηγός-νομίζει πως-είναι ο Μπαμπαστρουμφ) μιας οικογένειας που είναι ΦΕΤΟΜΑΝΗΣ!Κιλά φέτας πάνε και έρχονται κάθε μήνα!!!Για την ώρα τουλάχιστον!Για τον επόμενο μήνα ποιος ξέρει;;;Αισθάνθηκα μεγάλη χαρά που σου άρεσε το φωτιστικό...

    *Αναστασία
    Ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα δεν περίμενα να έχει τόση αποδοχή μια κατασκευή μου.Ειδικά από μια χρυσοχέρα σαν εσένα!!!

    *el.mar
    Ελενάκι η πρωτοτυπία ζει, αυτή με οδηγεί!βαριέμαι απίστευτα γρήγορα τα ίδια και τα ίδια...

    *Creative For Fun
    Από φαντασία, άλλο τίποτα!Άλλες φορές παίρνει σάρκα και οστά, άλλες μένει στου μυαλού τα σχέδια...Σ' ευχαριστώ!

    *Χρυσάνθη μου
    Όμορφα λόγια από χρυσοχέρες σαν εσένα γίνονται γαλόνια στο μανίκι μου!!!Φιλιά!

    *foufoula89
    Που χάθηκες βρε ψυχή;;;Ελπίζω να ευχαριστήθηκες την ανάρτηση!Να χαρείς και εσύ τα δικά σου στρουμφάκια τώρα που είναι μικρά,γιατί άμα μεγαλώσουν....κλάφτα!Θα κάνεις αίτηση για να τα δεις!


    *Effie's Sweet Home Designs
    Πώς λέμε "ήχος και φως";Εεε είπα μέρες που περνάμε να το κάνω πιο πρακτικό, όπως "ψωμί,φωταψία, ελευθερία"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πω, πω, πω!!!! Τι έξυπνη αλλά συνάμα και όμορφη αυτή σου η δημιουργία!!! Αφωνη μένω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. αμα εχεις φαντασια παντου την βαζεις και μοιριζει και κανελα μπραβο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΕΙΣΑΙ ΦΟΒΕΡΗ!!!!!!
    ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. παρα πολυ ωραιο,μονο που μας λιγουρεψες λιγακι.χα! σ ευχαριστω για την επισκεψη.φιλακια θα τα λεμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλώς σε βρήκα! Kαταπληκτική ιδέα το φωτιστικό σου!!!Με έχει ενθουσιάσει τόσο πολύ που σκέφτομαι σύντομα να προσπαθήσω, ακολουθώντας τις οδηγίες σου, για κάτι αντίστοιχο! Καλό μήνα και πολλά ονειρικά ταξίδια και χαμόγελα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καταπληκτικη η ιδεα σου, οικολογικη και εν μεσω οικονομικης κρισης οικονομικοτατη!!! Πολυ πρωτοτυπη και η αναρτηση :)
    Ποσα ειναι τα στρουμφακια στο στρουμφοχωριο σου καλε;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. º° ✿
    ♥ °
    Amiga,
    Passei para uma visitinha.
    Você fez um abajur com massa de pão?!
    Isso que é criatividade!!!
    Amei o seu blog.
    Boa semana!
    Beijinhos.
    Brasilº° ✿
    ✿♥ °

    ..(░)(░)
    (░)(♥)(░)
    ..(░)(░)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Να το εκθέσεις στη Μπιενάλε της Βενετίας σίγουρα θα βραβευθεί,χωρίς πλάκα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. καλώς σε βρήκα πατριώτισσα... υπέροχη ιδέα , πρωτότυπη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ελα στο σπιτακι μου εχω κατι για σενα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μα τί έφτιαξες κοπέλα μου πάλι!...
    Σου έχω βραβειάκι και γλυκάκι! Κόπιασε!...
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. κάνε μια βόλτα από το blog μου....σου έχω βραβειάκι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καλησπέραααα! Χαθήκαμε... Ελπίζω να είσαι καλά. Πέρνα από το μπλογκ μου να πάρεις τα βραβεία σου! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καταπληκτικό!! Ένα βραβείο σε περιμένει στο blog μου καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΥΠΕΡΟΧΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ!!!!!!ΤΕΛΕΙΑ!!!
    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!
    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αναμείνατε...αναμείνατε...μπάφιασα!
    Για έλα να κεραστείς ένα ποτάκι μπας και ενεργοποιηθείς,γιατί η πολύ ησυχία τρώει τον αφέντη!
    Φιλιά (σε λίγο θα στα κόψω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Σε βρήκα εντελώς τυχαία διαβάζοντας στο blog της Χαράς για ένα ψωμί-φωτιστικό. Μου κίνησε την περιέργεια και ήρθα να το δω. Είναι φανταστικό!! Πρωτότυπο, οικονομικό, τέλειο!!! Χάρηκα που σε βρήκα. Θα τα λέμε. Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. τι υπεροχη ιδεα....κ πολυ πρωτοτυπη.καταπληκτικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Που εισαι κοριτσαρα μου χαθηκες!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΙΔΕΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ;
    ΦΩΤΙΣΤΙΚΟ ΜΕ ΨΩΜΙ!!!!!!!!!!!
    ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟ[Σ]ΚΛΗΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΚΡΕΜΑΣΤΡΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΝΑ ΦΩΤΙΣΤΙΚΟ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ΖΥΜΑΡΙ ΑΥΤΟ!!!!!!!!!
    ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Χαθηκες κουκλα μου!!!!!Ελα απο το σπιτακι μου εχω ενα βραβειο για σενα!!!!!!!ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Καλώς σε βρίσκω!Πολύ πρωτότυπο !!!!Είσαι φοβερή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Βιολετακι μου τι κανεις ευχομαι να ειναι ολα καλα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Κοίτα τι μου ρχεται κάθε φορά που στα περιεχόμενα βλέπω την ανάρτηση σου: ΨΩΜΙ - ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΑΑ!!!Νομίζω οτι ζω μέρες Πολυτεχνείου!
    Απο ψωμί μπουχτίσαμε πια,(βγάλτο επιτέλους) απο τα υπόλοιπα άστα να πάνε. Εσύ όμως μη πάς μαζί τους, σε θέλουμε ΕΔΩ!
    Φιλάκια πολλά και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ κούκλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. « ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
    ╔╗╔╦══╦═╦═╦╗╔╗ ★ ★ ★
    ║╚╝║══║═║═║╚╝║ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
    ║╔╗║╔╗║╔╣╔╩╗╔╝ ★ NEW YEAR ☆ 2012
    ╚╝╚╩╝╚╩╝╚╝═╚╝ ♥¥☆★☆★☆¥♥ ★☆ ♥♥♥ »

    το μίσησα αυτό το ψωμί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. ΤΙ ΩΡΑΙΟ ΒΙΟΛΕΤΑ ΜΟΥ!!!!!!!!
    ΚΑΙ ΜΟΣΧΟΜΥΡΙΣΤΟ!!!!!
    ΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟ ΦΑΝΤΑΖΟΤΑΝΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΖΥΜΑΡΙ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Καλή χρονιά Βιολέτα μου με υγεία και ευτυχία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΣΕ ΒΡΗΚΑ!!!!!ΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΕ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ.ΚΑΠΟΤΕ ΕΙΧΑ ΚΑΝΕΙ ΚΙ ΕΓΩ ΚΑΤΙ ΩΡΑΙΑ ΜΕ ΖΥΜΑΡΙ ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΝΕ 5 ΩΡΕΣ ΝΑ ΨΗΘΟΥΝΕ ΣΤΟΝ ΦΟΥΡΝΟ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΗ ΔΕΝ ΤΟ ΤΟΛΜΩ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΜΩ ΤΟΝ ΠΗΛΟ ΠΟΥ ΣΤΕΓΝΩΝΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ.ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΤΟ ΚΑΠΕΛΟ ΦΩΤΙΣΤΙΚΟ!!!ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΤΩ ΘΑ ΞΑΝΑΠΕΡΑΣΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Το ΤΕΣΤ πέτυχε περιμένουμε τη συνέχεια...την ΚΑΛΗ!
    Φιλάκιααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή